United Bankers kohensi mainettaan vuoden aikana

Ajankohtaista

United Bankers kohensi mainettaan vuoden aikana

United Bankersin maine yksityissijoittajien parissa on parantunut vuoden aikana merkittävästi, käy ilmi tuoreesta pörssiyhtiöiden Luottamus&Maine-tutkimuksesta. Sijoittajien luottamus yhtiön pitkäaikaisen johdon kyvykkyyteen ja taloudelliseen suorituskykyyn nousivat United Bankersin vahvuuksiksi tänäkin vuonna. Yhtiön työ vastuullisuuden edistämiseksi sekä panostukset hyvinvoivaan ja innostuneeseen työyhteisöön vahvistivat niin ikään myönteistä mielikuvaa yhtiöstä.

 

Vuosittain pörssiyhtiöille toteutettavassa T-Median Luottamus&Maine-tutkimuksessa arvioidaan organisaatioita kahdeksan kriittisen osa-alueen kautta, jotka määrittävät myös yhtiön saavuttamaa sidosryhmien luottamusta. United Bankersin maine nousi tänä vuonna hyvälle tasolle viime vuoden kohtalaiselta tasolta. Yhtiö onnistui parantamaan mainettaan selvästi tilanteessa, jossa yleinen trendi pörssiyhtiöiden maineessa oli laskusuunnassa. Tutkimuksessa mitattujen 79 pörssiyhtiön mainearvosanojen keskiarvo asteikolla 1–5 laski 3.53:een viime vuoden 3.56:sta. United Bankersin mainearvosana kohosi 0.25-yksikköä arvosanaan 3.58, ylittäen siten kaikkien yhtiöiden keskiarvotuloksen. Mainenousu on selkeä, sillä tutkimuksen virhemarginaali on vain 0.05-yksikköä.

 

”United Bankers on pystynyt uimaan mainemielessä vastavirtaan ja nousemaan hyvämaineisten sekä luottamukseltaan vahvojen yhtiöiden joukkoon. Mainenoususta erityisen tekee se, että yleinen maineympäristö on nykyhetkessä erittäin vaativa: tämä näkyy pörssiyhtiöiden keskimääräisessä maineen laskusuunnassa. Nousu ei tule tyhjästä, vaan vaatii paitsi vahvaa sisäistä suorituskykyä, myös aktiivista vuoropuhelua ja kommunikointia sidosryhmien kanssa”, sanoo tutkimuksesta ja maineanalyyseistä vastaavan T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka.

 

United Bankers onnistui parantamaan kaikilla maineen osa-alueilla selvästi ja mainearvosana kohosi hyvälle tasolle.

 

”Oli erityisen ilahduttavaa huomata, että onnistuimme vahvistamaan mainettamme kaikilla kahdeksalla maineen osa-alueella. Olemme panostaneet merkittävästi muun muassa vastuullisuustyöhön ja siitä viestimiseen. Nostimme näkyviin myös työyhteisömme positiivista henkeä työantajamielikuvan rakentamiseen keskittyvässä kampanjassa”, kertoo viestintäjohtaja Inka Noramaa.

 

Vuoden 2022 mainetutkimuksen tulokset havahduttivat meidät ymmärtämään, että hyvän maineen rakentaminen ja positiivisen mielikuvan kehittäminen vaativat pitkäjänteistä työtä sekä aktiivista ja avointa viestintää. ”Olen aina kokenut, että meillä on vahva oikein toimimisen kulttuuri. Yhtiön johto ja koko henkilöstömme on vahvasti sitoutunut liiketoiminnan kehittämiseen. Hyvän mainemielikuvan saavuttamiseen ei kuitenkaan riitä, että yhtiöllä on nuhteeton maine. Vahvan maineen saavuttaminen vaatii toiminnan jatkuvaa kehittämistä, ja kaikilla eri osa-alueilla perustan on oltava kunnossa. Lisäksi tarvitaan kuitenkin aktiivista viestintää ja vuorovaikutusta sidosryhmien kanssa, jotta tekemämme työ välittyy myös ulospäin”, korostaa Inka Noramaa.